2010/10/05

När du har bestämt dig

var en mening som helt apropå poppade upp i mina tankar under min trötta eftermiddag. Jag varvar fundering på vardagen med funderingar kring katten. Och som det har svängt senaste tiden, men nu börjar jag se en klar bild, för min skull. ...tror Gubben förresten har fått en knäpp? Alltså, den fyrbenta...från bluesig till rastlös senaste dagarna. Vem stör hans fokus? Nåväl. Det kan ganska säkert vara hans polare som springer runt ensam under kvällarna och nätterna. Funderar förresten på att dekorera häcken och buskarna med prinskorvsgirlanger, lite falukorvsblommor på gräsmattan och en hel matta med kattmynta. Om det inte finns en kattmatare kvar här (vilket jag ändå misstänker) så finns det en snart. Fantasin flödar. Har någon tagit honom? Hände något redan första veckan? Matar någon honom och har någon tagit in honom till sig? Många frågor, lite svar.

Inga kommentarer: