2010/10/06

Första konsultationen

var jag på imorse och det var så skönt att få lufta en massa funderingar. Jag har bestämt mig, men vägen dit har varit lång och krokig. Lite för krokig, men jag inser att jag har gjort det för en god sak. Efteråt åkte vi och inhandlade lite blommor och på vägen hem var jag så färdig. Klarsynt men färdig. Nu är det bara att vänta på lite provsvar också, ett läkarbesök och sen ett samtal mot förändringar. Telefonen ringde om en katt idag på byn... men då vi var flera mil bort var det svårt att bara springa iväg. Kan fortfarande vara polaren jag träffat på mina raggarturer. Jag kommer nog aldrig ge upp. Just nu är jag ordentligt målmedveten och med skinn på näsan. Är väl det enda allt för med sig... Tog mig ut på ytterligare en dagspromenad och såg mig omkring. Kroppen mår gott av rörelse så vätskan håller sig i schack, höfterna känns mjukare och jag får tid för mig själv en stund. En vän sa till mig att hon skulle se och höra katten överallt och det blir lite så tyvärr... jag har svårt att slå av, även fast det gått över fem veckor.

Inga kommentarer: