2009/06/30

3 månader

Dagen började 5.00 med mys framför tv:n och två trötta familjemedlemmar. Vid 6-tiden tog gumman en lur och jag lät gubben sova vidare och smög och gjorde mig klar för avfärd. Strax innan 8.oo kom vi fram till bvc och gumman vaknade.

Först vägning och mätning. Nu är hon 56 cm och väger 5620g. Stora flickan.
Väl inne hos sköterskan var det jobbigt att sitta still och frukosten började hägra.
Sköterskan hämtade sprutor och gav kort information. Sen fick gumma sitta i mitt knä och samtidigt som hon fick sprutorna i vardera ben var jag tvungen att hålla i de hårt så inte nålen skulle slinka iväg fel...Lilla tösen skrek rakt ut och efteråt var hon jättespänd. Jag var alldeles varm i ögonen. Vi fick gå till väntrummet direkt sen och sitta där en stund, för att se så hon inte skulle få någon allergisk reaktion.
Lilla vännen. Knappt att hon ville ta mat först men efter några minuter fick jag lugnat henne i famnen...
Sen somnade hon igen innan bilen. Gubben satte henne försiktigt i barnstolen och hon sov hela vägen hem (ett par timmar med ärenden inräknat).
Väl hemma vaknade hon och ville ha mat igen. Efter en stund fick vi besök av gubbens mor och bror med barn och sambo, men jag hann inte träffa de så mycket för gumman var mammig och trött och jag ville inte gå ut med henne på den brännheta altanen när hon var nog varm. När vi hade vilat en stund båda två tog vi tempen och den var på väg upp, så tösen hade fått nästan 38 i feber.
Dags för Panodil och efter det var det full rulle i babygymet när vardagsrummet hade blivit svalare. Vid 23-tiden var det God Natt för att vakna upp sen flera ggr under natten. Hon fick Panodil igen tidigt på morgonen och sen satt vi och slumrade tills kring 10-tiden.
Nu ikväll har hon kommit sig till ro med vila igen.


1 kommentar:

Anonym sa...

Stackars de små som måste genomgå detta stickande även om alla vet att det är för deras eget bästa.
Kommer själv ihåg när jag satt med Lisa och Robert när de var små och fick dessa stick man ville bara gråta med dem och allt annat de fick genomgå hos läkarna som när Lisa hade en inflamerad nagel och läkaren värmde ett gem och punkterade den och inte förän han sade åt henne att lilla du du får gråta då grät hon för det måste ha gjort jätte ont.
Mormor är lipig för igår var jag och min syster ute på lunchen och köpte dop presenter och mormor hade snyft i halsen hela tiden.
Först fick jag syn på en present och bestämde mej för den och biträdet började slå in den och jag tittade in i skåpet igen och då SÅG jag den perfekta presenten till mitt lilla barnbarn och ändrade mej på studs vilket gick bra.
Kram på er alla och speciellt till lilla Thea!
mamma