2009/06/11

Besök av Jessica och Hugo

fick vi igår. Det var jättetrevligt. De hade med sig en present, en body och en klänning till gumman. Bilder kommer senare.
Jessica är vännen/kollegan, som fick barn två veckor innan oss. Så söt pojke. Jag tycker ju att Thea börjar växa och bli så stor, så jag har fått henne att lova att stanna i flera år, men Hugo, han var en stor kille. Vilka otroligt blåa och fina ögon han hade.
Vi satt och fikade och gumman var lite rolig. Hon brakade på och vilade i nästan fyra timmar, så jag gick och kollade till henne en stund innan de skulle åka hem, och då var hon på väg upp.
Senare under kvällen blev det bara lite plock hemma och tv-tittande.

Idag var vi på affärsmaraton. Vi har åkt iväg lite tidigare med Thea, men knappt haft med henne i affärer, mer än på Coop och handlat och fikat med farmor och farfar för ett par veckor sedan. Annars har jag ammat i bilen och suttit kvar med henne. Jag vet att jag varit lite väl orolig i kropp och själ men nu har jag bättrat mig.

Vi åkte först på vikt och längdkontroll. Nu är Thea 54cm och väger 5220kg, så hon spräckte 5 kilos gränsen. Hon har bara växt ½ cm sen förra gången men då ingen av oss är speciellt lång, så kan vi ju inte räkna med att hon skjuter på höjden allt för mycket åt gången.
Sen åkte vi förbi Ica, men då stannade jag i bilen. Efteråt åkte vi till Toys "r" Us för att kolla på babygym. Det slutade med att vi hittade en spegel till lekmattan, en badhandduk med Nalle Puh på och stjärnor till barnkammartaket.
Thea var mätt i magen och hade fullt upp med att ta in alla färger och saker runt om i affären. Det slutade med att hon somnade i famnen medans vi fortsatte gå runt. Sen åkte vi till en annan Ica-butik och innan vi nådde kassan, var någon hungrig igen och blev inte alls nöjd med barnstolen så jag tog upp henne och gick sakta mot bilen så hon lugnade sig medan hon tittade sig omkring. Det är lättare att stjäla fokus från "tårarna" om man rör sig med henne ;-). Sen mat och innan vi åkte hem, tog vi en tur mot Barnens Hus. Där hittade vi nya nappar, en napphållare, bitringar och lite presenter till andra barn i bekantskapskretsen.
Thea har börjat med napp senaste dagarna för att lugna sig efter maten, då gånger det kniper lite i magen. Det känns bra, för annars vill hon bara ligga hos mig och det fungerar ju inte riktigt för då försöker hon ju bara äta bort oron (??!). Knasfröken.
Vår Tweety! Vi hann bara komma hem innanför dörren sen, så var det matdags för oss alla. Efter lite bus och mys så somnade Thea redan vid 21. Då var det nog med stimulans för idag.
Trött mamma sitter och kvällssurfar. Jag är glad att jag vågar mig ut mer och mer. Till veckan ska vi till stan och göra lite ärenden och gå med vagnen :-).

Rackarns vad gubbens semester skuttar på. Kunde han inte få 8 veckor betald ledighet istället? Månne när vi ska byta om, så han är ledig sen? Jag funderar på vad göra. Det lutar mot att gå tillbaka till jobbet, åtminstone till årsskiftet. Sen kanske det går att läsa lite och leta andra jobb till våren. Vi får se vad det finns för möjligheter, om det lättar på arbetsmarknaden....Hoppas det!


2 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Ja hjälp vad man shoppade barnprylar när de var små!
Ja tiden rusar när de är små.

Hälsningar Maud

Anonym sa...

Hej!
Planerat in dop för henne innan din släkts dopklänning blir för liten som hon nu växer?

Kram!
Mamma