2009/06/24

Tv:n som barnvakt?

Ja, vad säger ni? Vi har köpt en ny tv igår, 42. Vi jämför och kikade runt lite på nätet igår innan gubben åkte iväg. Jag stannade hemma med tösen under tiden för hon var bara så sällskapssjuk och matgalen igår, så det kändes skönare att stanna hemma.

När tv:n stod på plats satt jag bara rakt upp och ner i soffan och gapade
"Vad stor den är! Jisses, vad den är STOR!" Jag var som en repig lp-skiva!

Gumman satt i mitt knä och bara gapade hon också ;-) Hon har nämligen hittat en ny hobby; titta på Animal Planet och Djurpolisen tillsammans med oss och nu när hästen och hundarna var bra mycket större, så var gumman i chocktillstånd :-).

Då kom jag på något som är tabu idag, att ha tv:n som barnvakt. Många vill ju att tv:n ska vara ett stort No-no för barnen ska ju aktiveras, men om nu Thea är djurintresserad, så kanske vi får fortsätta hålla intresset uppe, så kanske hon blir veterinär när hon blir stor (vilket hon kan vänta med för den delen).

Nya framsteg annars är att hon har kommit på att hon faktiskt har ganska stora fötter också, helt fascinerande vad små fötter kan göra.
För ett par dagar sen när jag lagade middag efter att Thea fått mat och var nöjd så kom vi på idén att vi ska minsann se om babysittern fungerar nu när hon har blivit lite större och visar prov på att vilja sitta ifred i soffan och se tv.
Och rackarns, det fungerade. Hon satt i den i nästan en timme. Först med sällskap och sen började hon slå och vifta mot Tiger och Nalle Puh. Härligt!

Idag sitter vi och svettas inne. Air Condition vore inte helt fel idag. Vi försöker vädra ur sovrummet så gott det går så gumman kan få sin middagsvila. Just nu surrar hon med pappa och är allmänt småtokig, men trött.

Så gott folk, när hon slumrat ska jag ut i solen och plantera lite som vi fått av svärmor, för annars finns det snart inget kvar.
Medelhavsvärmen är nog här nu för sommaren *HOPPAS*
Igår hade vi åska en sväng. Mysigt mysigt!


Inga kommentarer: