2010/11/16

80 dagar kvar

och nu börjar jag känna att det drar ihop sig! I förra veckan var jag på första förlossningsförberedande samtalet och efter det kändes det lite bättre. Jag kommer även få en tid till läkare snart för samtal och för att skriva ihop en bra förlossningsplan så jag känner mig trygg inför det som komma skall.

Nu på fredag dags för graviditeten gick det mycket bättre, men nu senaste mådde jag så dåligt. Men det är bara blunda och häva i sig allt inom några minuter så får jag andas sen.

Vecka 29 har tagit sin början i lördags och veckorna visslar iväg. Jag jobbar en massa kväll, kväll och kväll så jag känner att familjelivet tar stryk. I förrgår vaknade huset tidigt och jag hann få en massa timmar med tösen. Det kändes så gott att åka till jobbet efter det och jag klarade mig bra under kvällen. Nu sitter jag och rastar och kommer dra mig hem 22.00. Det ska och kommer bli förändringar på det här planet medan jag är hemma med Mini och tösen.

Annars vad händer annars? Säkert mycket, fast jag har inte skrivit ner speciellt mycket. Jag försöker ta mig ur och göra lite på hemmaplan; baka, laga mat medan jag är ledig, städa och plocka och näst ut på listan är att göra klart andra barnkammaren, ut med alla grejer från rummet, städa ur och fixa.

Kylan biter på ute. Jag hatar den här kylan. Vid -10, där går min gräns! Speciellt nu när jag inte kan släppa hoppet på min katt! Vinter får det gärna vara ett tag, men med humana grader och liite vit snö och sen får allt gärna ligga kvar kring jul, men försvinna efter nyår, för att sedan förbereda tid för våren och sommaren :)

DET vore guld!

Älskad, saknad och grymt efterlängtad. Jag vill få svar...min gubbe behöver få svar. Han är så deppig min lillstora fyrbenta svartvita vän....längtar hem till honom. Då ska vi se tv och kramas i soffan innan jag åker igen imorgon vid 11-tiden.


 



Inga kommentarer: