2010/11/29

Kylig måndag

och snuvig tös hemma. Igår kväll kom hon upp flera gånger innan hon kunde komma till ro. Nässpray och snuvande hjälpte henne och sällskapet av Kanin. Jag somnade ganska tidigt, helt färdig efter helgens bakbestyr och imorse sov jag på tok för länge, men hann ändå med allt, förutom lite mindre tid med gumman. Hon väckte mig iaf kring 9-tiden och var pigg och alert så det var helt underbart att vakna till.

Fryser ute, fryser på jobbet. Längtar just nu hem så jag får värma mig med katterna framför kaminen och vara ledig i fyra dagar. Drygt tre timmars arbete kvar bara. *pust* Ibland är måndagar just måndagar. Inget mer, inget mindre.

Igår skickade jag ytterligare en annons via Lokus och annonsen kommer även synas i NSD, Kuriren och Pite-Tidningen under torsdagen! VART ÄR VÅR GRABB?! Lägg till en lätt hysterisk stämma så där har ni mig, med en uppgiven, envis klump i halsen, ett humör som den sanna östgrannesblandning jag är och med en sisu och tjurighet som inte går av för hackor. Jag är besatt... och vill så hemskt gärna få hem honom, på ett eller annat sätt.

Kan någon hjälpa mig? Jag vägrar släppa taget. Tre timmar kvar på arbetet. Det här går ju fantastiskt...

Inga kommentarer: