2010/11/06

90 dagar kvar

till nästa mirakel kommer till oss. Idag gick jag in i vecka 28 och jag mår fysiskt sett väldigt bra. Det känns att magen börjar bli tyngre och igår upptäckte jag en knuta i ryggslutet så något fel har jag gjort under dagarna jag burit och grejat hemma. Men inte mer än så. Humöret kan dock åka berg och dalbana men det beror på så mycket annat. Saknaden av katten en av de. Vi var och tittade till fällan igen och la lite korv i den. En massa nya kattspår fanns där omkring och det finns inte så många katter där i närheten. En tror jag? Annars har helgen varit riktigt bra. Det började snöa lite igår och nu under dagen kommer det stora lappar från himlen. Så mysigt och bra spårväder. Dock är jag lite orolig att det ska snöa för mycket. Nåväl. Igår gjorde vi palt som inte blir allt för ofta och så gott det var. Idag bestämde vi oss för att göra hasselbackspotatis, fisk, sås och sallad och till efterrätt när vi varit och kollat fällan och kört runt blev chokladpudding :) Jag har varit sjuk under veckan. Det började med en rejäl förkylning redan i fredags efter min sex dagars vecka och under helgen blev magen alldeles galen. Diagnos i måndags; Maginfluensa, börjar med förkylning oftast. Gumman har haft feber senaste dygnen. Inte så hög så hon har påverkats nämnvärt, men lagom för att tappa orken mer än vanligt och i eftermiddag lät hon värre täpp i näsan när vi åt middag... en massa fisk och dryck gick ner, men inte mer än så. Till kvällen blev hon så trött men efter en stund i sängen fick hon panik. Näsan var alldeles snorig och hon hade svårt att andas och försökte andas genom munnen. Efter lite bök fick vi näsan någorlunda fri. Jag frågade henne om hon ville låna min kudde så huvudet kommer högre upp och det ville hon. Sen satt vi och kramades en stund hela familjen och nu sover hon gott i sängen med sin kära kanin. Imorgon måste vi åka förbi apoteket och få första näsdropparna innan vi åker vidare på besök. Om det blir besök. Det beror helt på gummans form. Veckan som kommer ska bli spännande och sista tiden fram till årsskiftet än mer spännande... jag är ambivalent...det är nog rätt ord? Ja, det speglar nog ganska bra hur jag känner just nu, utan att skriva ut för mycket detaljer. Jag är väldigt säker i mitt beslut dock om framtiden. Nu tänkte jag avrunda kvällen med lite tv och sen får vi se hur natten går.

Inga kommentarer: