2010/11/30

Hipp hurra 20 månader idag

och endast två månader drygt tills lillsyskonet kommer. Jag hoppas så att du kommer ta det mesta med ro och att omställningen inte blir för stor.

Mitt löfte är att söka dagtidsjobb för det skär i hjärtat när jag kommer hem och får höra att du har kramat min tröja och funderat över vart jag är de dagar som blir på tok för sena. Lilla hjärtevännen. Jag ska ta en stor del av nästa ledighet till jobhunting!

Det var så trevligt att avsluta måndagen med att komma hem till kvällen och möta dig med världens leende och dina goa kramar. En massa bus och en kvällsmacka innan det var dags att sova. Din näsa snorig och täpp om vart, men du kom dig till ro bättre ikväll efter nässpray och en massa kramar. Hoppas du blir frisk snart.

Imorgon är jag ledig och efter det tre dagar till. Om jag orkar så ska vi åka iväg en sväng till "stan" och se på en ny bilstol och eventuellt äta lunch någonstans, men först och främst ska jag sluta gå ut och ropa och irra runt, smälta min kvällsfil och bädda ner mig. Tre månader sedan du försvann min älskade, underbara grabb.

Pappa har gjort islyktor ute vid bron idag och det blev så fint och stämningsfullt i vintermörkret. Jag hoppas de och lyktan jag alltid har tänt visar vägen hem igen. Din vapendragare är fortfarande deprimerad och är allt som oftast på övervåningen och sover. Han går ut sin korta tur i kylan för att sen äta lite, kanske umgås om vi har tur, men sen går han iväg själv...han saknar dig så oerhört. Det är verkligen inte tid att finna en ny vän. Han vill ha dig...
  

Inga kommentarer: