2010/09/28

Ingen lycka första jaktnatten

när vi hade fällan mot skogsbrynet på gården, men nu har vi ändrat strategi för denna kväll. Gubben åkte iväg sent i eftermiddags och ställde iordning fällan vid andra tipset vi fått ett par mil bort. Innan ringde han och jo, de hade sett katten igen.
Så nu finns det korv och torrfoder där :)
Om inte annat kanske vi kan hjälpa en liten herrelös katt på traven som en liten bonus?

Jag försöker att inte hoppas för mycket. Natten till måndagen kändes tung igen och jag var ute rätt sent. Idag har jag jobbat till 21 och kom hem till familjen och umgicks med de. Försöker att hålla huvudet kallt i väntan och inte gå ut och ropa allt för mycket. Märker hur distraherad jag är på jobbet och så fort jag närmar mig hemmet kommer tankarna "Månne vad som hänt, vart han är, vart vi kommer hitta honom? Hur vi kommer hitta honom? Hur är det med honom?"
så det gäller verkligen att ha nerver av stål.

Imorgon är jag ledig igen så vi ska åka tillsammans och kontrollera fällan och eventuellt prova en dag till. Sen får vi byta till tips nr 3 fast nr 1 i ordningen...någonstans inom dessa punkter måste han vara. På fyra veckor så lär han ha hunnit vandra en bit.

Nåväl, nu är det min tid och dags för en massa serier. Så roligt när höstsäsongerna börjar. Desperate Housewives, Brothers & Sisters, Criminal Minds, CSI Miami, Private Practice. Har jag glömt någon?

Gör som grodan, lev på hoppet och tänk stort!


Inga kommentarer: