2010/09/30

18-månaders dagen

firade vi först hemma med frukost och lite bokläsning. Jag stannade hemma från jobbet idag då jag inte alls kände mig i form... när jag hämtat andan åt vi lunch och sen åkte vi iväg för att kolla resultatet och denna lilla tös fann vi i buren. Vi försökte få tag på närmaste stödhem men fick aldrig kontakt, så nu är den hos oss tillfälligt så ska vi ge den mat och titta till den i vårt varmförråd vid garaget, så hoppas vi på det bästa så småningom. Hon är väldigt osäker, fräser lite försiktigt när man närmar sig men undra på. Hon och flera andra katter springer runt utan sällskap. Månne hur många fler katter som finns där?


Tappar tråden gång på gång så ska försöka komma ikapp. Vi hade jättetrevligt besök igår och det blev ritstund och lite bus mellan trollen. Tänk de är 18 månader nu båda två. Ok ena är nästan två veckor äldre än vår tös. Vilken slump att vi väntade våra små samtidigt ifjol *lycka*

För att sammanfatta så har senaste tiden mest handlat om vila och kattfunderingar. Lite små texter på FB har det hunnit bli, men annars tappade jag lusten att skriva fast jag vill ändå få ord på alla känslor och tankar på något sätt. Det är något som alltid hjälpt mig; att skriva, oavsett vad det än gäller. Skriva, skriva och skriva och gärna sätta sig ner med någon god vän och prata av sig, irl eller på nätet, spelar ingen roll, bara jag får nytt perspektiv på saker och ting.



Inga kommentarer: