2010/01/21

Gudmor på besök

trevligt att sitta och surra i flera timmar och många kaffekoppar blir det. Ikväll blev det lite allmänt kring släkten och gumman framsteg. Idag har varit en riktigt bra dag. Jag var solo med gumman i eftermiddags då min man åkte iväg på ett ärende. Innan dess åt gumman frukost i soffan, sen en rejäl lunch. Bus fortsatte och hon kröp iväg snabbt mot kaminen, tv:n och köket. När krafterna tog slut landade hon i famnen igen och vilade middag medan jag såg serier.
När mannen kom hem satt vi i köket för då var det dags för mellanmål, en banan och lite smörgåsrån. En stund senare kom gudmor och vi pratade vidare i köket. Gumman fick middag och åt en hel potatis och frikadeller till. Sen fick hon en present av gudmor, en liten gul bil som tutar och spelar olika melodier. Intressant. När maten var säker så blev det golvrace igen. Och som hon surrar senaste veckorna, skrattar när man sjunger och jollrar på med allt hon hittar.

Redan vid 20-tiden ikväll blev det tyst i famnen och vidare till sängen 21. Huset sover, bara jag och katterna är vakna. Rastlös.... men jag får tid att bara vara mig själv och det är efterlängtat igen.
Snart är det dags även för mig att sova, men det känns som att jag jinxar när jag skriver så, för den här kvällen känns för tidig.

Making the decision to have a child - it's momentous.
It is to decide forever to have your heart go walking outside your body.


~ Elizabeth Stowe






1 kommentar:

Maria sa...

Hoppas du fick en skön stund för dig själv! Ensamheten kan vara så skön ibland. Då får man tid för reflektion och återhämtning!