2010/01/15

Jag älskar glada besked!

Stort G R A T T I S Jessica och Erik ! ! !
Jag är så glad för er skull ! ! ! Ser fram emot sommaren ! ! !


Dagen idag har varit härlig. Gumman vilade middag med pappa medan jag gjorde middag, potatis, korv och löksås. Rejäl husmanskost :) Gumman åt grönsaksgryta med kyckling och till efterrätt smörgåsrån och kiwi och päronpuré. Ikväll gick gröten sämre, men nu är hon ute på en kvällstur med pappa.

I eftermiddag medan resten av huset sov, så satt jag framför datorn i soffhörnet och kikade runt. När jag tittar upp sitter ena grabben (katten) och tittar på "Funniest Pets & People". Helt fascinerad! När det dök upp en katt i närbild på skärmen så ställde han sig upp på baktassarna och började vifta mot tv:n. Så underbara små vi har!

Ikväll av glädjeruset bestämde jag mig för att det ska bli mer av den varan i år!

Sen kan jag berätta en nyhet och det är att jag har gått ner 5 kilo och nu vill jag "bara" gå ner 10 till. Så, nu säger jag så här. Jag väger tyvärr 74 kilo än. Vart de sitter är jag inte riktigt säker på, men jag börjar kunna ha på mig en del gamla kläder. Det är nog sant att det tar drygt ett år innan kroppen är helt återställd och amningen har inte gjort det lätt alla gånger att minska vikten, med alla snabba sockerfixar jag tagit mig, men nu är det krafttag med promenader och pulkturer då det börjar bli varmare ute :).

Än en gång, jättestort grattis vännen !

Inga kommentarer: