2010/01/13

Senaste veckorna...

Undrar om min kropp fått fnatt. 21:a december fick jag en ganska stor blödning, sen uppehåll och en mindre blödning 23:e. Det var det...den välbekanta värken kickade igång som vanligt, så den är jag van, men inte att det blir så där lite.
Kanske beror på att jag ammar ett par ggr om dagen, men ändå? Ammar på morgonen, sen uppehåll till middagsvilan och sen till kvällen.
-------

2:a januari började T vifta med handen, som att hon ska vinka. Sen har hon börjat med en lustig grej. När hon är tröttsnurrig ligger hon och skakar på huvudet, svänger på det fram och tillbaka och viftar med handen. Hon gjorde det på skötbordet dagen innan då det var dags för kvällsslurken. Hon testar lite nytt lilla vännen.

En riktig nattuggla vi har förresten, som somnar allt mellan 22 och 02... En del dagar snabbare än andra, men ofta kommer hon in i andra och tredje andan och försöker försöker att vara vaken.

3:e januari Hmm, nu är min kropp helt ur gängorna. Jag hade en ordentlig molvärk i natt så jag hade svårt att slappna av. Nu fick jag bara mer och mer värk och liknande feberfrossa av smärtan, så jag tog Panodil och upptäckte sen att jag blöder rejält igen.... kroppen verkar inte riktigt veta vad de vill. Var ju mindre än två veckor sen förra gången....
Vi åkte iaf på kalas hos en 31-årig väninna och det var trevligt att träffas och surra lite. T hade roligt med deras två barn. Mot kvällen kändes det som att T var på väg ur gängorna och vi ville att deras tjejer skulle kunna komma till ro, så vi åkte kring 20-tiden. Mycket trevligt. Vi måste träffas oftare....

8:e januari Nu är min kropp helt ur gängorna. Jag hade en ordentlig molvärk i natt så jag hade svårt att slappna av. Nu fick jag bara mer och mer värk, så jag tog Panodil och upptäckte sen att jag blöder rejält igen... trodde först det var äl-värk, men det är ju som mensblödning igen... kroppen verkar inte riktigt veta vad de vill. Var ju mindre än två veckor sen förra gången....ibland funderar jag faktiskt på att sterilisera mig!!!
Ska ringa Kvinnokliniken iaf så jag får komma och ta en titt för att se så det inte är någon ny cysta. Hoppas verkligen inte det, för jag hatar läkare och jag hatar operationsingrepp och jag hatar att ens behöva känna mig beroende av de....!
Så, mycket ilska över en massa *ganska hormonell än tror jag*. Ja, inte riktigt i balans iaf...

Inga kommentarer: