2010/02/14

Alla Hjärtans Dag

började med en trött och kramig tös som behövde extremt mycket närhet då vi var borta hela dagen igår. Dels på Ikea, dels hos svärföräldrarna. Vi handlade lite leksaker, ljus och en garderob till tösens rum.
Vi åkte inte förrän vid lunchtid och gick ganska snabbt igenom butiken. Thea satt i kundvagnen för första gången nu när hon har växt mer och spännande var det. Titta på allt surra.

Vi åkte till min mormor kring 13-tiden idag och hem närmare 18. Fick middag, ungsstekt kött, potatis och grönsaker. Jättegott. Under fikat började tösen bli trött så hon somnade drygt en timme i pappas famn.
Inte lätt att vara social två dagar i rad. Oftast brukar vi ta uppehåll då hon har visat på att hon behöver det.

Väl hemma fick hon mat och närhet, lite bus medan pappa gjorde det sista på garderoben. Sen fixade jag lite senare middag till oss, stekt lax, klyftpotatis och Hollandaisesås och broccoli. Det var helt ok.

Nu sedan en timme tillbaka sover tösen. En stor dag idag och igår. Igår stod hon några sekunder helt själv och idag stod hon och funderade, men när hon skulle vinka samtidigt så fixade inte balansen det så hon damp ner på rumpan. Men stolt försökte hon igen och fixade det. Hon tog ett par försiktiga steg bakåt också ;)
Synd att jag inte hade kameran nära. Nåja, jag ska se om jag hinner få en bild imorgon.
Jag börjar känna mig stressad då jag märker tendenser till att tösen känner att det är jobbigt när vi är borta mycket och hon inte får mysa på i egen takt. Hur ska det då gå att jobba?

Gårdagen bjöd på en himla massa känslor och jag kämpade med att "Registera, acceptera och gå vidare". Som ett litet inre mantra. Jag blir bättre och bättre på det, men vissa saker triggar igång tankarna och ja, jag är känslig.

Nu ska jag snart se tv, men bara fixa lite vid datorn.

Hoppas ni alla haft en riktigt härlig hjärtedag. Nu kom katten här för hon såg att jag minsann behöver en kram... Lite besviken katt la sig bredvid mig, tätt mot mitt ben och suckade nästan av besvikelse, när datorn återigen tagit hennes plats... Tror hon kommer limma fast sig i famnen när jag är klar här ;)

I love cats because I enjoy my home; and little by little, they become its visible soul. - Jean Cocteau

Inga kommentarer: