2010/02/16

Måndag

Veckan började helt ok. Vaknade upp med gumman vid 8 och sen satt vi i soffan. Jag fick tid att fundera över allt och lite till. Då vi varit borta två dagar i rad så var dagen som väntat. En kramig tjej som ville vila i famnen och inte vara själv, förrän till kvällen. Då är hon minsann stor nog att sova själv.
Jag behöver så få sitta själv, ensam, bara jag. Så därför prioriterar jag just nu bort lite sömn.... fast jag vet att jag bör sova. Jag har inte behovet att vara hemifrån ofta, men det är guld värt de små stunderna till att reflektera, stanna upp och bara vara.
Kom på mig själv att vara väldigt blödig idag. Kan bero på sömnbristen jag känner av så oerhört senaste dagarna. Ändå sitter jag här nu. Vet att jag borde lägga mig ner.
Jag motstår impulsen att sätta ord på mina tankar högt i alla fall och behåller de för mig själv. Övning ger färdighet. Vissa tankar måste jag formulera om i huvudet innan jag talar högt om de.
Hormonell än? Tja kanske det. Jag vet faktiskt ärligt talat inte riktigt vad som är på gång.
En tillfällig svacka antar jag så här innan våren och då är det bäst att ha siktet fokuserat framåt, på de planer jag har.
Imorgon är en ny dag, förhoppningsvis med samma härliga vårsol som idag.
Med det avslutar jag kvällen. God natt!

Inga kommentarer: