2010/02/07

Ensam söndag

har tänt ljus och sitter i soffan framför datorn och tv:n. Gumman somnade för en timme sen och mannen strax därpå. Han "ska bara vila en stund". Jag unnar honom det verkligen, det gör jag, men jag det är jag som har problem med att vara själv ibland. Även fast jag då och då klagar på att jag behöver vara själv, fast jag ändå inte vill det.... tja, försök klura ut logiken i den tanken....

Nu helt plötsligt vet jag inte riktigt vad jag ska göra, men jag tror det blir Ghost Whisperer. I raslöshetens tecken har jag kokat kaffe igen och beräknar ändå inte att sova förrän efter midnatt, fast jag vet att jag borde.

Idag har vi riktigt skruvat till tiderna. Gumman vaknade 9, ammade lite, busade, gröt 10.30, lunch 12, bus och lite mys i famnen, mellanmål 14, vila hos mamma 15-16, middag 16.30, kvällsgröt 19 och sen mys i famnen, för att sedan somna strax efter 20 i pappas famn. Så dagordning har varit fin. Vi tänkte åka till Ikea, men jag har haft så ont i magen, så jag ville ta det lugnt när väl eftermiddagen kom. Innan var jag igång och dammsög och skurade golven så det blev ett litet bakslag.




I fredags var en stor dag. Gumman somnade själv vid 15-tiden, utan att amma, bara mellanmål strax innan. Helt färdig. Sen sov hon i nästan två timmar och somnade ändå vid 22. Igår blev en lite längre dag. Även fast hon var trött så somnade hon kring 23. Det märks att mycket händer i utvecklingen och det är oftast fullt upp hela dagarna. En vila max numera. Kanske lite kojande i famnen en stund extra. Idag ställde hon sig mot dammsugaren flera gånger och en gång lyckades hon stå själv med pappa bakom sig. Stort!



Nu ska jag fundera vidare här inför veckan som kommer och se tv. Känns lite tråkigt att sitta själv på kvällarna. Jag har ju datorn, tv:n och katterna och annat småpyssel, men jag vill inte väsnas allt för mycket med projekt då gumman precis är på väg att vända dygnet.

When people are bored, it is primarily with their own selves that they are bored ~ Eric Hoffer

Sanslöst mycket snö...taget med mobilen ute med katterna.








Inga kommentarer: