2010/02/26

Drömmar

sägs vara ens undermedvetna som försöker berätta något för en.
Vad betyder det då när jag drömmer om att jag börjar arbeta, jag glömmer att ta på mig andra byxor än mysbyxorna. Jag har knappt laddat telefonen. När jag kommer till jobbet har ingen förberett någonting, varken schemat eller vad jag ska börja med. Jag får sitta i en soffgrupp bredvid de övriga borden. Jag ringer till min man   för att få stöd och får känslan av att jag är på fel plats, även fast det är skönt att vara tillbaka.

Dagen innan i feberyrans tecken är jag jagad av spöken som vill få mig på villovägar i en kloak, min man försvinner men vi finner varandra senare, men min kollega och en annan man saknas.

Hur hög feber hade jag egentligen, eller är det något jag behöver veta?

Vad tror ni? Fyller drömmarna någon funktion eller finns de bara?

Inga kommentarer: