2010/02/04

Lite smått kaos

Senaste dagarna har jag varit själv igen. Faktiskt riktigt skönt och det var vad jag behövde. I förrgår var vi hemma själva halva dagen. Thea tränade på att ställa sig mot dammsugaren och ett skakigt försök mitt på golvet som slutade i att hon lutade sig ner mot golvet istället.
Annars har hon en favorithobby; riva tidningar och papper så det sysselsatte jag henne med för att få en tidsfrist till att lägga in räkningar som hade glömts av.
Nåja, målen helgar medlen hela vägen.

Igår var det övertrötthetens tecken under eftermiddagen. Förtvivlad mamma provade på vagnpromenad, men nej. Hon skulle inte somna, så hon kom med mig. Tös på vänsterarm. Varukorgen i andra och kortet nära till hands i handväskan. Packa med en hand. Gick finfint. Nöden har ingen lag. På väg hem blev hon ledsen och tröstlös så direkt vi kom hem kom jag på den briljanta idén att ge lunch. Pytt, det blev famnen till sist.
Så, igår och idag är vi tillbaka till eftermiddagsamning mer... kommer gå jättebra det här till våren. Men trägen vinner. Nu kryper hon runt på golvet efter en fruktsund a la äta själv. Banan över hela bordet!

Nu är det dags att springa iväg och göra middag.

Märker vad jag behöver idag; tänka framåt, fokusera på stunden och andas.

Just ja. Ringde Kvinnokliniken också idag och jag fick en telefontid 12/2 mellan 10-11 så då ska jag rådgöra med läkaren och eventuellt få en tidsbokning så är jag på gång med en kontroll igen.

Inga kommentarer: