2010/02/12

Första vårtecknet


en stor, svart spindel i köket. Jag har dessvärre inga bildbevis....
då det hände saker när den överraskade mig totalt.

Gumman somnade redan vid 20-tiden i måndags och vaknade innan 9 på tisdag morgon.
Sen var det fullt ös fram till 14. Efter lite mat somnade hon själv, men vaknade en halvtimme senare och märkte att hon visst behövde vara i famnen. Samma till kvällen. Gröt redan vid 18 och sen somnade hon själv efter 19.
Lilla tösen. Hon börjar bli stor. Kvällarna har fortsatt så hela veckan. Hon somnar allt mellan 19 och 21 och sover bara middag drygt en timme vid 14-15. Skönt att hon ställer om dygnet så orkar hon busa och köra sina övningar. Hela veckan har varit kantad av bus med dammsugaren, ställa sig mot saker, ställa sig utan saker med lite stöd innan hon vågar släppa taget och hon har varit igång som bara den.

Amningen står stilla, men ökar inte som förra veckan. Det märks att hon är fröken självständig, som bara kommer och småpausar och kramas för att sen sätta fart igen. Lite olyckor händer lätt, men det tårarna går över med en puss eller två och massa kramar.

Nu tänkte jag försöka se en film eller någon serie och bara vara. Imorgon åker vi till Ikea med svärföräldrarna och shoppar lite. Hoppas gumman sover bra i natt så hon orkar ett tag.
Tänkte handla lite inför Alla Hjärtans Dag också. Lite gott till middag, efterätt och kanske lite fika till kvällen.
Släpper på spärrarna lite. Humöret är på topp och mitt bmi klättrar sakta neråt.

Det är så härligt att se solen titta fram mer under dagarna. Jag får världens energi och känner mig mer levande. Då är det bara att passa på att vara ute och igång och ladda batterierna.

Våren blir spännande. Just nu är jag hemlighetsfull, men så fort jag känner att det är läge kommer jag fylla bloggen också med flera rader kring ämnet, men inte just nu, inte idag.

Ta hand om er!

Friendship is born at that moment when one person says to another:
"What! You, too? Thought I was the only one. ~ C.S Lewis

Inga kommentarer: