2010/02/25

Förkylning

Trött och frusen, men det är så härligt att se solen lysa återigen så det känns som att jag automatiskt blir lite piggare. Igår blev en tidig kväll. Kramar i soffan och tösen somnade vid 22. Jag satt uppe och surrade på nätet och sen gav jag upp vid midnatt. Somnade, vaknade en stund senare av vårgalen katt. Försökte få fatt i henne och be henne ta det lugnt och sova. Somnade, vaknade ett par timmar senare, hittade katten. Fick henne att sova hos mig på soffan och sen upp igen vid 9. Tur i oturen är min man sjuk samtidigt så han tog upp tösen och gav henne frukost. Hans bihåleinflammation är på övergående så hoppas snart det är min tur att bli frisk igen.

Senaste dagarna har varit i lugnets tecken. Gumman har varit lite småtrött och febrig i förrgår, men nu börjar hon vara piggare också. 

Igår hade vi ett långt samtal om framtiden, arbete och hur allt känns inför våren och hur det kommer gå.
Jag är glad att jag lyssnade på mig själv och bad om att få arbeta deltid ett tag, så får jag ordna lite drömmar också. 

Nya tider stunder och det känns så skönt att vi pratar igenom allt. Missförstånden har varit ganska många då jag varit väl hormonell. Nu vet jag det. Jag klarar inte hormonförändringarna och kan hålla mitt beteende i schack mer efter den vetskapen. 


Härliga vårsol!

Inga kommentarer: