2010/02/22

Shopping "på byn"

Tidig morgon, soligt ute. Härlig temp på -13. Katterna solade och njöt av värmen. Gumman fortsatte med sina sedvanliga ståövningar. Riktigt duktig nu som står flera minuter. När jag försökte igen att se om hon ville testa att gå ett par steg framåt så blev det tvekan och darr på benen så jag hjälpte henne.

Mot eftermiddagen efter mellanmål gick vi på en pulktur till Gk´s och sen vidare till affären. Hittade en tröja åt gumman, ett par lila byxor. Lite rengöringsgrejer till lilla huset som ska få en omgång snart.

Väl hemma kände jag mig kreativ. Gumman åt middag med pappa, medan jag gjort ugnsstekt falukorv m. purjolök, tomat och ost. Till, hemlagat potatismos. Efter promenaden blev jag i mitt rätta essä och sprang runt, för att sedan stupa i soffhörnet med en varm kopp kaffe. Gumman vilar. Hon somnade sittandes i soffan.

Får se vad kvällen har att bjuda, men det börjar bli kallt ute så mest troligt lek och lite tv-tittande.

Det går mot ljusare tider och med ljusare tider så känner jag mig starkare och piggare. Återigen har jag kommit på mig att fundera mycket, framåt och bakåt. Dagens funderingar drar åt.....



Dagen i dag är en märklig dag.
Den är Din.
Gårdagen föll ur Dina händer,
den kan inte få mer innehåll
än Du redan har givit den.
Morgondagen vet Du ingenting om.
Men dagen idag, den har Du.
Använd Dig av den.
Idag kan Du glädja någon.
Idag kan Du hjälpa en annan.
Kanske Dig själv.
Dagen idag är en märklig dag.
Den är Din.

Inga kommentarer: